Washington!!

Förra helgen var jag i Washington (lite dålig på att uppdatera?) Vi åkte fredagkvällen vid 8 och var framme vid halv 2 på natten. Men det var bara ren tur att vi kom fram. När vi stod på Princetons tågstation märkte vi att vi hade tittat i en Gammal tågtidtabell!! Och att tåget gick 20min senare och dessutom Inte var ett expresståg. Hur fan kunde det hända??? Vi gjorde klart för oss själva att vi skulle komma in till Nyc klockan 21,20 och bussen avgår till Washington kl 21.00. Kanonbra! Okej så nu vad? Eftersom vi redan köpt tågbiljetten och packat och bokat allt i Washington ville vi ju inte skita i det. Så vi bestämde oss för att åka till Nyc och Därifrån försöka ta oss till Washington, kosta vad det kosta vill. På nått sätt borde vi ju kunna ta oss dit. Nyc är ju Nyc.

Vi anländer och springer till busstationen. Ett litet hopp finns där inom oss nånstans att kanske.. Och vad ser vi. Buss till Washington. Försenad! Sen är allt lite luddigt. Frågar om de fortfarande har två platser kvar eller om de gett bort till någon annan. Och tur som vi har finns det 2 platser kvar på dubbeldäckaren! Och snett emot varandra med. När vi satt på våra platser och pustade ut kunde vi fortfarande inte förstå att vi var på väg till Washington. Fan vilken tur!

Framme i Washington hittade vi vår väg till hosteln som låg bara 5 minuter iväg - kanonbra! Fick våra sängar och försökte att inte väcka alla när vi fixade med våra väskor och plåtskåp som förde ganska mycket liv. Plus att det var mörkt och jag snubblade på saker på min väg in och Nina öppna skåpet i huvudet på mig. hahaha lyckat!

Lördagmorgonen gick vi upp och åt frukost vid 8 och följde sedan med på en gratis guidad tur som hosteln hade med en kille som volonterade. Turen höll på i 4,5 timme och var kanonbra. Såg alla monument och fick ont i fötterna! Efter det satte vi oss ner i gräset och fikade lite och njöt av solen. Hade hela 25 grader och både jackan och koftan som vi haft på oss när vi började turen tidigt på morgonen hade åkt av och låg nerknölad i väskan.







Sedan fortsatte vi och vandrade upp till Georgetown for lite shopping. Im in love. Det var så himl mysigt. Vi gick där en stund. Sen förstördes allt av att Nina blev av med sin mobil.. Great. Som tur var så hade hon en billig kontantmobil så vi gick in i närmsta cvs och köpte en ny. 35 dollar med 30 dollar på att ringa för. När solen började lägga sig började vi vår långa vandring mot alla monument. Vi köpte take out mat och satte oss på gräste mellan Vita huset och Washington monument. När det började bli kyligt gick vi tillbaka till Hosteln.

Vi hade så ont i fötterna att vi knappast kunde gå. Stegräknaren visade 40000 steg! Ändå hoppade vi in i duschen och gjorde oss redo för utgång. Det kanske är min enda gång i Washington... och sova kan man ju göra när man är hemma. Men eftersom vi inte kunde Washington så hade jag tidigare sökt på internet och hittat i alla fall en klubb som vi skulle kunna komma in på. En trans, bi och homo nattklubb. Så vi gick dit, betala 10 dollar och hade jättekul. Över en timme transshow och jag kommer definitivt gå på en sådan klubb någon mer gång! Dessutom var det 18 grader varmt klockan 12 på natten!!!


Vi kom hem sent än en gång och var nog lite bättre den här gången på att inte väcka alla. Somnade snabbt med bultande fötter. På morgonen reste jag mig upp men satte mig snabbt ner igen. hur fasen ska det här funka??!! Försökte igen. ajajaj. men det är bara att stå ut. Tog mig en snabb blick i spegeln. Oj, jag brände mig visst ganska mycket igår. Och jag som glömde lotion. Som tur är fick jag låna av den Franska tjejen som sov i sängen bredvid mig! Ner till frukosten igen. Plocka med sig varsitt muffins att ha till fika senare och ge sig av. Idag. Zoo. Vi lyxade till det lite och tog spårvagnen dit. Vilken var bra för vi gick massa på zoot och plågades ihjäl av våra fötter. Var där en sisodär 3h sen åkte vi tillbaka neråt stan och handlade take out och hämtade våra ryggsäckar på hostel där vi låst in dem i källaren för en extra peng.

Hade tänkt att äta på bussen men den var sen igen så vi satt på gräset och avnjöt den här middagen med. Hade sen problem att komma på bussen då de inte kunde se våran bokningskod. ( Vi trodde koden var den som var på toppen på sidan, som man kunde se, men det var tydligen någon som skulle finnas i nederkant på pappret ) Vi lyckades i alla fall komma på och begav oss hemåt runt kl 5.30 Bytte två gånger och blev upphämtad av Vanessa på princetons tågstation och var hemma strax innan 11 på kvällen.

Jag blev som förälskad i Washington.. Det är staden för mig. Nyc gör mig stressad, allt är ihopklämt och både tempot och byggnaderna är höga. Washington är motsatsen. Känner att jag måste dit igen! Snart! :-)

♥ Rebecka

Föresten. Så här så träden ut på lördagsmorgonen


och så här såg de ut på söndagen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0