Vilse i storm och ösregn

O herregud. Det har regnat ganska mycket den här helgen men jag har inte tyckt att det varit så farligt. Så idag tog jag bilen till Michaels för att göra ett armband, make it take it, betyder att de ger en materialet och instruktioner och du gör smycket och får ta med det hem - GRATIS

Tar 20min hem därifrån så jag åkte 1h innan jag skulle börja jobba för och vara på säkra sidan, tar ju lite längre tid när det är massa vattenpölar och man måste åka långsammare.

Jadu.. 1h räckte ju inte! Den vägen som jag ALLTID åker var avstängd så jag fortsatte och skulle ta nästa höger istället. Men så var den avstängd med. Jaså, ja fortsätter väl ett snäpp till så man kommer ut på en väg som svänger och liksom går runt. Men där var ett träd och blockera hela vägen så jag inte kunde fortsätta. Lyckades på något sätt att vända om utan att krocka med någon av de andra bilarna som också försökte vända och polis och ambulans som försöker komma fram.

Åker hela vägen tillbaka och försöker gå andra hållet för att komma hem. Åker ut på route 1, en stor väg, och missar U-turnen för att komma på rätt sida. GREAT. strula där en stund innan jag äntligen kom rätt. Kommer till vägen jag ska svänga av på, den ser bra ut. Åker länge och är nästan inne i princeton, börjar att se universitetet. Men åh, ett till träd. fuck fuck fuck. Ska ja vända tillbaka hela den här vägen IGEN och testa vägen som kommer näst om jag åker ut på den stora vägen igen? Ville inte det och följde istället bilströmmen som gick in på en parkering. Där det var trafikstockning. Lyckades komma ut efter en stund genom att köra ut på ett ställe där bilar bara får åka in. Mycket tutande! Men alla andra gjorde ju så. Det var ju nödfall.

Äntligen i Princeton. Nu tar det bara en kvart hem.. ( hade alltså tagit mig 5min av vägen hem på 1h ) Åker ur princeton och ska svänga upp på vägen som går upp till Skillman där jag bor. Fan, träd igen, blockerar infarten, jag kan inte svänga! Vänder om för något som känns som tusende gången. Åker tillbaka in till princeton och åker på två småvägar för att komma in på min skillmanväg från sidan. Jag lyckades!! Fortsätter i 10 min.

Sen ringer min värdpappa och undrar hur det går. De vet redan att jag är sen för jag ringt och berättat och jag säger nu att jag är hemma och 5min. Direkt efteråt är det ännu ett träd som blockerar vägen. och jag som nästan var hemma!! Vänder om igen och passar på att köra in på ett litet ställe, gömma mig bakom ett träd och kissa i ösregnet (vilket är olagligt här) Men var tvugnen, visste inte hur lång tid det här skulle ta. Satt och deppa ihop och tänkte, jag kommer bli tvugnen att sova i bilen! Åkte tillbaka en liten bit, svänger och försöker med yttligare en omväg. Den sista chansen jag har nu, vet inget mer väg. Är ju inte så bra på vägar här och alla som känner mig vet att mitt lokalsinne är uselt. Och ingen gps! Lyckas komma hem! Utan några fler stopp på den där vägen. tack gode gud. men de skulle inte förvåna mig om de stängde av den strax efter för den var typ översvämmad. lite läskigt och coolt på samma gång att åka där och man blev tvugnen att köra jättelångsamt.

Min resa som brukar ta 20min tog 1h och 40min !!!! och stressmage o massa bensin.

♥ Rebecka


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Jag har kikat runt lite på SI:s hemsida, och undrar om du är nöjd med dem? Jag funderar på vilka jag ska åka med när jag väl ger mig iväg. Vad är bra/dåligt med SI?

2010-03-29 @ 18:04:49
URL: http://emmaarasmussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0