Niagara Falls

Tänkte göra en lite försenad uppdatering av Niagara Falls. :-)

Det blev en weekendtrip tillsammans med Nina från Tyskland. Vi åkte hemifrån redan halv 5 på morgonen och Nina sov över hos mig dagen innan för att göra saker lättare. Först tåget till Nyc sen tunnelbana till Chinatown sen buss.. i 7h.. egentligen ännu mera om man räknar med alla stop vi tog. men 7h på bussen.. det vill säga en total restid i bil, tåg och buss på 9h från mig till Niagara Falls!!! Fast tiden gick fort så det var värt det. Hittade en billig buss som bara kostade 1000kr för hela resan dit och hem från nyc och en natt på hotel med frukost. Så det var ett bra pris!

Men de kunde haft bättre bussar.. inget bälte och ingen plats.. ni ser ju själva hur trångt det var..



På vägen dit stannade de vid något glasmuseum och ville få oss att betala 150 spänn.. ja o Nina valde att inte följa med in på museumet och ägnade tiden i glasshopen som fanns där och var nästan lika stor som museumet..haha!

Sen stannade de också vid en knallrosa kinarestaurang(såklart- hela resan var ju annordnad av kiniser och jag tror att förut mig och Nina var det 2 andra som inte hade asiatiskt utsprung.) Men jag och Nina åt inte där heller. Vi hade fixad mat och snacks och hade allt med oss som picknik. Så vi satte oss i gräset och åt där.
Det var faktiskt väldigt smart att ha egen mat, för t.ex. när vi kom till Niagra falls var det runt middagstid så alla andra blev tvungna att ställa sig i den lååånga kön för att köpa mat.. Jag och Nina åt på bussen precis innan vi kom fram och kunde istället utforska ^^ Ibland gäller det att vara smart!

             

Behövs verkligen en skylt? seriöst..

Här kommer några bilder.. om ni vill se dem större är det bara att trycka på dem!
   

När man hade det blåa regnskyddet på så åkte man en båttur som gick alldeles intill vattenfallen.
Jag tyckte det var mäktigt men jag visste inte vad jag skulle göra efter det!



Efter det så gjorde vi Cave of the Winds. gula regnskydd :P Då gick man själv vid vattenfallet och man kunde gå upp så man stod under och fick vattnet på sig - vilken kraft.. var ju så man ramlar omkull, jag kunde inte ens gå hela vägen så jag stod precis under utan var tvungen att stanna 1meter ifrån där vattnet endå skvätte sådant att jag höll på att tappa balansen!



Så vid 12 på söndagen började vår resa hemåt igen.. och vid halv 11 på söndagkvällen var jag hemma.
Jag hade inga stora förväntningar på resan utan följde mest med för min kompis inte ville åka själv.
Men jag måste säga att jag blev glatt överaskad. Även fast vi inte var där så länge och det var en lång bussresa så var det väldigt väldigt roligt :-)

♥ Rebecka

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv: Jag trivs så sjukt mycket bättre i familjen här och det gör så mycket, känner inte att jag vill fly huset hela tiden utan kan vara hemma och göra ingenting framför tvn med dem och så. Så skönt.



Det är många skillnader, går inte att jämföra Usa och England på något sätt. Allt är olika.

Jag gillar England men har inte blivit så imponerad av London än, där leder New York verkligen hos mig. :)



Hur länge hade du tänkt vara i Australien? Skulle vara kul om du kom hit medans jag fortfarande är kvar. :)

2010-07-17 @ 20:20:56
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Men oj, det låter ju inte bra :P Tur att du snart är klar med dem då :)



Planen är väl att stanna i denna familj i ett år i alla fall, men sen vet man ju aldrig - kanske blir kortare och kanske blir längre. Gillar jag det här så kommer jag nog stanna i London i alla fall :) Så är här på obestämdtid kan man säga.

2010-07-17 @ 20:52:55
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0