New Years Eve in New York City

Rubriken talar för sig själv och ni kan ju alla förstå att jag hade en grym kväll! 

  Jobbade på morgonen på nyårsafton men bara till klockan 10 vilket var skönt. Sen hade jag tid att göra iordning mig och Vanessa kom till mig vid 2 och lånade mitt smink. Sedan vid 4 gick tåget från stationen och vi var i Nyc strax efter 5.


Avspärrningar hade redan satts upp runt time square och gatorna började fyllas upp med människor. Vi mötte upp Bianca på Macys som desperat letade efter en klänning att ha på sig den kvällen. Jag blev personlig shoppingassistent men endå hittade hon ingen hon var nöjd med. Så det slutade med att hon hade på sig sin topp och jeans hon hade från början, vilket var skitsnyggt det med :D Inne på macys gick min lilla partyväska sönder Yes
Vi letade runt efter en ny väska men hittade ingen, jag köpte superlim men det funkade inte. det är ju såå typiskt eller hur?

Sen skulle vi äta och gick in på ett typ snabbmatställe för det var det enda stället vi såg med lediga sittplatser . Och allt var typ slut. Så himla dåligt. Först skulle ja ha lasagne men det var slut, de hade bara några få köttbullar kvar... sen skulle jag ha inbakad pizza. Och ja det fanns ju olika varianter, ville ha med skinska först, nepp slut.. då ville jag ha med spenat, nej slut den med, då ville jag ha med kyckling.. nej inte det heller.. jag kunde välja mellan korv och salami och salami har jag så tröttnat på och korv, vadå korv, korvbitar i pizzan? uuh nej tack. Slutade med att jag tog en plain med bara ost. Så en stor inpackad pizza med bara ost. Ni kan ju tänka er hur konstigt full min mage kändes efteråt.

Vi tog subway till nattklubben och hittade direkt. Kom dit omkring halv 9, vilket jag trodde var ganska tidigt först men det var massa av folk redan då. Jag fick vara lite praktisk och tryckte ner mina saker jag haft i lilla partyväskan i mina stövlar. Tack gode gud att jag hade tagit mina höga knästövlar. Har ingen aning om hur jag skulle göra annars. Folket flödade in och framåt kvällen var vi upp emot 1400pers där inne. Oj oj oj. Och när de hade en luftshow innan 12 slaget och sen visade live från time square på tv skärmarna och sen släppte ballongerna från taket som man blev blöt av för det enligt dem var champange i dem så trodde jag att jag skulle bli mosad mellan alla människor. Min kompis fick panik och mitt i allt skulle vi försöka ta oss ut. Tog sin lilla tid.

Efter det fortsatte vi att dansa, med de snygga stora svarta kryssen på våra händer som visade att vi var under 21 och inte tillåtna att dricka. Vid 3 ville mina kompisar gå så de gick och sa att de skulle vara i närheten. 2h senare skulle jag ge mig av för att hinna möta mina kompisar i tid och hinna med tåget hem. Jag ringde för att se vart de var och visst så hade de kommit en bra bit bort på 2h.. så de var 35min iväg från mig och jag kände mig inte säker att varken gå eller ta subwayen själv. Killen som jag var med var så snäll och betala taxi till mig :D ûber gulligt. Så jag gick ut och vinka in en av de där gula nyc taxibilarna och kände mig så cool ^^  haha jag vet vad ni tänker :P Men jag kände faktiskt så. 

Inne på nyc pennstation så mötte jag Vanessa och Bianca och vi tog tåget hem och jag var hemma vid 8 på morgonen och möte familjen när de åt frukost. Barnens förvånade minner när jag sa att jag inte gått och lagt mig än kommer jag alltid komma ihåg! haha.

Sen gick jag och lade mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0