5 månader

Glömde nästan bort! Igår, onsdag, hade jag varit hos familjen i 5 månader. Det är nästan ett halvår, redan! Och mamma skickade ett mejl till mig idag där hon skrev att det bara var 61 dagar kvar tills de kommer. Det är knäppt hur snabbt tiden går.

Den senaste veckan har jag varit utan bil - katastrof. Man märker direkt hur beroende man är av bilen här så jag har gått och deppat för att jag inte har kunnat åka till gymmet den här veckan nu när jag precis blivit medlem OCH betalar månadsvis. jaja så gåre ibland. Nu undrar ni säkert vad som hänt. JO. För lite mer än en vecka sedan så var jag och handla mat och shoppade på michaels tillsammans med Nina. Och när vi kom ut från affären får vi en rejäl chock. F*n. Första tanken. Pinsamt. Andra tanken. Sen blev det nog black out i mitt huvud.

Någon idiot hade kört in i min bil. Pajat framblinkersen och gjort en buckla. Och stuckit utan att lämna en lapp. Så återigen blev jag tvugnen att ringa mina värdföräldrar för att säga att något hänt med bilen som den här gången inte heller var mitt fel. De måste tro att jag är olycksdrabbad eller något. De verkade ta det rätt så bra men jag vet inte vad de tänkte inombords. Jag var i alla fall rejält depp för denna gång var det värre. Förra gången blev det bara några repor som vi inte gjorde något åt. Men nu.. ja.. titta och se själv.



Jag vet ju att det inte var mitt fel men man känner sig endå skyldig på något sätt. Och jag var helt säker på att alla min besparing skulle gå till det här nu. Speciellt när de berättade att deras försäkring inte täcker det här.... Men så, *ler* hittade pappan en internetsida som säljer lampor och det kosta bara 15 dollar. Och jag behövde inte ens betala det. Föräldrarna sa också att jag skulle åka till en verkstad och få bucklan fixad och att de skulle stå för det med för olyckan inte var mitt fel. Överlycklig!
Så igårkväll satte pappan dit den nya lampan, så en vecka och två dagar senare och jag kan äntligen köra bil igen. Woho.

Nu har min andra kurs börjat med. Och när jag är klar med den så har jag studerat klart vad jag måste här i USA, vilket också känns underbart skönt. Det är en onlinekurs, kände inte för att åka låångt i bilen igen för bara korta lektioner... som förra kursen. 1h dit med bilen i rusningstrafik, 2h lektion, 40min hem... inte kul... Onlinekurs tror jag passar mig. Jag kan plugga när jag vill och hemma i mitt rum. Det är en 6 veckors kurs, två gånger i veckan, ca 2h varje gång. Den heter, introduction to natural healing and health, och handlar om örter, estetiska oljor, meditation, ackupunktur, vattenterapi.. ja kortfattat så handlar det om alternativ medicin.

idag har det snöat! Jag vill inte. nej nej nej. Det började ju gå mot sommar här. soligt och 8 grader varmt på dagen... om det fortsätter snöa blir det väl snart att ta på sig varma kläder igen och ut och leka med barnen utomhus. jättekul...

Är just nu på jakt efter familjer här som vill skaffa au-pairer. Rekomenderar jag en familj som skaffar en au-pair så får jag ett 500 dollar (3700kr) presentkort på amazon. Skulle ju inte sitta helt fel.

♥ Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0