Osocial

Känner att jag har varit alldeles för slö och osocial den senaste tiden. Mest varit hemma och latat mig istället för att vara ute med kompisar. Jag vet att de finns de au-pairer som träffas varje dag när de inte jobbar. Men jag är nog inte sån. När jag har lite tid över från jobbet tycker jag om att bara ta det lugn - och vara ensam.

jag har försökt att tänka tillbaka på hur jag var i sverige. Och jag var nog lite så då med. Jag var typen som åkte hem efter skolan och inte följde med de andra till kafet. Men eftersom min värdmamma jämför mig med de tidigare au-pairerna som var ute hela tiden så tror hon alltid att jag inte trivs här. Men jag trivs här!

Igår och idag har jag scrapbookat förfullt och jag ler inombords när jag tittar igenom albumet och är såå nöjd! Jag har varit nere i källaren och bastat. Jag har sett på film. Jag har ordna bland alla mina grejer för att försöka bestämma vad jag ska skicka med min familj när de kommer den 30 mars. Och jag har åkt till affären och köpt massa och kommit hem och bakat och försökt mig på att göra en smörgåstårta. Jag kan jämföra mig mot andra au-pairer vars bloggar jag läser så skulle det där vara en väldigt tråkig helg. But I like it. Jag orkar inte med att ha fullt upp och vara iväg hela tiden. Hittar jag på något en helg i månaden så är jag nöjd. Skulle jag vara hemma i sverige och jobba så skulle jag nog inte göra mycket mer.

Nu vill jag inte att blivande au-pairer freakar ut och tänker - jag kommer inte ha något att göra på fritiden i usa! För det kommer du. Om jag vill skulle jag också kunna möta de andra au-pairerna varje dag, om jag vill skulle jag kunna vara mer i gänget. Om jag vill. Men jag varken orkar eller har lust. Det blir vad man gör det till. Så oroa er inte.

Nu ska jag fixa iordning mig och lägga mig i sängen och läsa en bok. Vilket var evigheter sen jag gjorde.

♥ Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0