Månadens Skönhetstips - December 2009

Ögonen är bland det första man ser när man träffar någon. Första intrycket och ögonen speglar så mycket. Ibland känner jag att det är bättre att gömma sig hemma än att gå ut och visa upp sina mörka ringar under ögonen. haha. Jag har alltid vetat om att man kan ta gurkor och lägga på ögonlocken och de ska ha en uppfriskande effekt. Men jag har aldrig tyckt att det funkat. Gurkvätska har runnit ner i mina ögon och det har börjat svida. Ni andra kanske har bättre erfarenheter med gurka :P



Jag läste häromdagen att man kan ta kalla Kamomilltepåsar och lägga på ögonen. Ha dem på i ca 10 min och de ska hjälpa till att minska mörka ringar och svullnader under ögononen. Ska också passa på att berätta att Örten kamomill lindrar stress, pms, magont och boostar immunförsvaret. Så en kopp kamomillte innan ögonbehandlingen sitter inte helt fel. Och för er som inte vet. Kamomillvägen ♥ Mitt hem i Sverige.

Jag läste också att man kan skiva två äppleskivor och lägga på hela ögonen och området under ögat i minst 10min. De ska pigga upp ögonen.

Och som sista tips kan du ta riven potatis och lägga i antingen en gasväv eller utanpå en servett som du sedan lägger ovanpå ögonlocket i 15 min. Det ska ta bort mörka ringar under ögonen.

Något som också kan få dina ögon att se bättre ut är att lägga fokus på ögonbrynen. Tycker du att det är jobbigt att måla dem varje morgon som jag? Färga istället. Billigt. Skitenkelt. Och resultatet blir bra. Har du fina och bra ögonbryn redan? Grattis :D


♥ Rebecka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0