Global Awareness presentation

Jag har velat göra det enda sen jag kom hit!
och nu har jag gjort det!
Jag har haft en redovisning för barn om Sverige!

Det är ett samarbete mellan au-pair in america och APIA som jobbar för kulturutbyte.
Så detta är ett volontärarbete au-pairer kan ägna sig åt om de vill. Jag hade först tänkt att göra det i en skolklass men tiden bara rann iväg. Sommarlovet kom och jag trodde de var kört. Att all tid jag lagt ner på mitt bildspel was all for nothing. Men efter mycket jobb lyckades jag få tag på ett läger som var på en skola som jag kunde komma till. Då kom nästa problem. Deras projektorer var nerpackade för sommaren.
shiit.
men tack för en bra värdpappa så fick jag låna en projektor från hans jobb!
Räddad!

Så en måndag åkte jag dit. Höll nästan på att komma försent för jag missade avfarten!
Väl där satte jag upp allt och alla kablar. Var ca 25 barn 7-10år och 7 lägerledare söt söta killar som gjorde mig ännu mer nervös..

Jag pratade i ca 1h och med frågor och förberedelser var jag där i hela 2h :D Min counselor var där med och filmade mig med min kamera jag hade bett henne för jag ville granska mig själv efteråt. tyvärr hade jag bara 20min kvar på bandet men det räckte endå för att se vad jag gjorde bra och dåligt. Hon tog också ett par bilder med min kamera.. inte alls många men lägger upp någon här.

Det var i alla fall jättekul och barnen lyssnade kanonbra :) Jag gjorde det här lite som ett test igen om läraryrket skulle kunna vara något för mig. Min counselor säger Go for it. Jag är fortfarande osäker.. fast tycker om det!

I vilket fall som helst så är jag nu en erfarenhet rikare och kommer hem med ett intyg på volontärarbeter i USA..
Vilket alltid är bra :P






♥ Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0