Girls night out

*Wake up upper east siders!*

Nu har jag klarat mig 2 veckor utan mina tyskar... Vanessa lämnade hela 4 veckor sedan för att åka på en roadtrip i Californien.. *inte avundsjuk alls*
Så jag och Nina umgicks. Hon blev min försöktkanin på gymmet och jag klarade min praktik :) jej jag som haft sånna problem med det och så är det äntligen över ÖVER över!! 
 
Min sista helg med Nina skulle firas. Vi vet ju att vi kommer ses alla igen för Tyskland och Sverige är inte så långt ifrån varandra. Men eftersom jag ska till Australien så lär det ju ta ett tag. Nina bodde de sista dagarna på hostel i NYC så jag åkte in själv för att träffa henne tidigt på lördagmorgonen. Tanken var att vi skulle ha brunch I central park innan vi skulle vidare på Gossip Girl tour. Men på subwayen upp till hennes hostel för att droppa av en resväska som jag släppat in åt Vanessa. Hon skulle möta upp Nina efter sin roadtrip och så skulle de flyga hem tillsammans. I alla fall. Subwayen strulade massa och vi hade inte tid att ha någon brunch i parken så det slutade med att vi hade den på bussen under touren. Inte lika mysigt och inte som vi planerat men funkade det med ^^

För alla er Gossip Girls fan, Ni skulle älska den här touren, det var en 3,5h bussresa runt i Nyc till olika platser där de spelat in. Före varje plats visa de på tvn klipp från avsnitten. Och guiden var jätterolig(kanske lite väl besatt av Gossip Girl, men det är ju hennes jobb med såå) Ninas flip flop gick sönder och asfalten var stekhet. Så när vi gick av bussen blev första stoppet HM för inköp av nya skor!

Vi gick tillbaka till hennes Hostel och fixade oss iordning. Pratade lite med hennes rumskamrat(som var från Australien) och jag blev bara ännu mer sugen på att åka dit) Yttligare 2 från Australien stötte vi på i cafeterian. Faktiskt, så var nog Australienare allt vi stötte på på hosteln konstigt nog... ska jag se det som ett tecken?

Efter det gick vi ut och började vandringen ner till nattklubben. Genom Time Square ner mot Greenwich Village och East Village. På vägen stannade vi för att äta och gick därifrån vid stängning kl 10. Nina som hade skaffat falskleg funderade på att testa det på klubben för det hade funkat dagen innan på en bar. Men när vi väl var där och såg allt folk så tyckte vi inte det var värt risken. Så vi båda gick in med X på händerna.. som försvann efter 5 sek för det var så varmt.. Väl hemma på söndagmorgonen så hittade jag ett kort och en hejdå present som Nina smugglat ner i min väska - så gulligt! Känner mig ju själv som en idiot som inte tänkt på att ge något :/ Får skicka något från Australien!

En härlig avslutning på vårat år tillsammans.
Och för er som inte vet så var Nina den allra första au-pairen jag träffade när jag kom hit!! <3

♥ Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0