Sjukling

Ännu en vecka har gått... har ingentligen inte gjort något speciellt. Börjat lära mig flickans hemmaprogram som jag ska göra med henne varje dag. Har inte fått in några rutiner på det än. Men det kommer väl, precis som det kommer gå bättre när jag är mer säker på det. Men det kan nog vara svårare än vad jag trodde ibland. Om flickan är på dåligt humör är det i stort sätt omöjligt att få något gjort. Och det tar på ens krafter så man är totalt slut efteråt. Puh.

Hela familjen har varit sjuk den här veckan med. Var säkert efter Long Beach Island. Pojken gick fortfarande till skolan och pappan till jobbet. Men usch det var jobbigt. När man är sjuk längtar man hem. Att få sova ut, bara ta det lugnt, ha någon som tar hand om en. Man vill inte upp tidigt på morgonen och läsa böcker när man nästan helt tappat rösten. Men det är något man lär sig på orientation. I usa jobbar man alltid och det inte är så att man är så sjuk att man inte tar sig upp ur sängen.

Jag klippte även mitt hår i veckan. Jag och Nina fick varsin gratiskupong när vi var på hälsomässan förra helgen. Så vi åkte dit. Sparade 450kr. Woho! Men jag tyckte inte om frisören. Jag var ju bättre på engelska än vad hon var. Frågade om jag skulle passa i lugg och hon höll på att börja klippa en!! Nina tyckte inte om henne heller. Vi gick utan att ge dricks. Big NO. Men just då brydde vi oss faktiskt inte om det.

Fredagkväll blev det jag och pojken. De andra var fast i trafik från ett doktorsbesök. Så pojken och jag gjorde hemmagjord pizza. Det var trevligt att bara ha lite tid med han. Annars är det alltid flickan som får uppmärksamheten. Nu kunde jag ge han 100%. Tror han tyckte om det med.


Lördag när jag var ledig vid lunch så tog jag bilen till bibliotekt och mötte Nina.
Lånade två filmer. Dena ena Marie Antionette var riktigt bra :D  Man kan låna filmer gratis vilket är kanoners :P Lånade också lite tidningar men struntade i att låna någon bok -- har ju endå knappt någon tid över att läsa! och btw, jag läste i badkaret i fredags när jag hade mina timmar ledigt, och jag råka doppa boken i vattnet. Smart!



Ikväll ska jag se på Desperate houswifes, laga mat som jag ska ha med mig på tisdag när min kurs börjar. Åker hemifrån typ 5 och kommer hem 11 på kvällen så missar middagen och måste göra något att ta med mig. Sen får jag mitt schema för veckan ikväll med. Alltid lika spännande. Den här veckan hoppas jag att jag mår lite bättre så jag kan hitta på lite grejer. Men då kommer det stora dilemmat. TID. Jag har inte tid. Speciellt inte nu när jag börjar plugga med. Ni såg hur lång tid jag är iväg då jag pluggar. Och det är både tisdagar och torsdagar och intensivkurs. Så antar att det är mycket läxa med. Detta lär bli tufft. Men vill man så kan man!

Saknar er alla där hemma!

♥ Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0