Påkörd!

Ojoj. En vecka sen jag skrev sist nu. Dagarna har rullat på precis som vanligt.

Fick reda på att vi inte längre ska åka till Florida, har inte sagt det till er men familjen skulle göra det men sen var vi så sent ute och flygbiljetterna var svindyra så de struntade i det. Måste erkänna att jag är rejält besviken. Såg verkligen fram emot det!

Nu har det pinsamaste hittils för mig hänt. Jag har blivit påkörd! Nu ska ni få höra. Jag var påväg till college torsdagkväll, det var mörkt, rusningstrafik och ösregn. Jag kom fram till en jättestor rondell. Stannade och väntade på att det skulle bli ledigt så ja kunde köra ut. Har lång kö bakom mig och det är lång kö i filen bredvid mig med. Rätt som det är kör bilen bakom mig in i mig. What!!!

Jag har aldrig varit med om något liknande så jag freakade out. Det var hemskt. Jag blev som förlamad. Fattade inte vad som hade hänt. Det var ju inget stort men endå. Bara satt där. Jag kunde åka för det kom lediga platser nu men ja visste inte om det blev något på bilen så ville stanna o prata med han som körde på mig. Men jag visste inte om han som körde på mig fortfarande var kvar, för bilar hade börjat köra om mig för jag inte körde och plus att det ösregna o var mörkt och rusningstrafik som jag nämde tidigare. Panik panik. Vad ska jag göra? och fan fan fan, nu kommer jag behöva betala en självrisk på 500dollar också..  

En bil kör upp bredvid mig, han veva ner rutan och säger, förlåt är du okej? jag kör undan till mitten av rondellen där det var orangemarket. helt skakig. Han kom fram till mig o fråga hur ja var, ja sa att ja mådde bra. Han berättade att han trodde jag skulle åka så han gasade bara för att inse att jag inte alls skulle åka. Hmm vet inte riktigt vilken ledig plats han syfta på för det var trafik i rondellen hela tiden, men kanske han såg en snabb, men jag gillar inte att köra ut och chansa. I alla fall så gick vi ut o tittade på bilen. Alla bilar tittade säkert på oss. sååå pinsamt. syntes inte så mycket, lite repor bara, ingen buckla. Men jag vet ju inte hur sånt här fungerar. Han märkte det på mig så han gick och hämtade sina försäkringsgrejer.. shiit behöver ja mitt med, vart finns det? hur gör jag? hjälp..  ringde ttill mina värdföräldrar. Visste inte hur jag skulle berätta det för dem. Det var jättejobbigt. Men jag sa bara rätt ut som det var. De sa att syns det inte så mycket är det ingen ide att blanda in försäkringsbolaget. Så jag lade på, fick killens nummer utifall och sen körde jag därifrån. Fortfarande helt skakig och ett hårsmån från att börja gråta.

kommer föräldrarna låta mig åka med barnen i bilen något mer? Vad kommer de att tycka o tänker? Kommer jag överhuvudtaget få fortsätta köra bilen? Är de arga?

Det var tankar som jag tänkte påväg hem. och föresten var det inte ens någon ide att ja åkte till college för jag var så disträ under lektionen att ja inte hängde med alls. När jag närmade mig hem så blev jag nervös. skulle de stå och vänta på mig i köket och fråga ut mig? Men när jag kom hem var köket mörkt och de var uppe på sitt rum. Så jag gick in i mitt och la mig för att sova. Den natten som jag oroligt, jag visste ju att ja skulle möta de imorgonbitti. På morgonen gick jag ner i köket. Vi var där ett tag och ingen prata om vad som hade hänt. Till slut frågade mamman vad som hände och jag berättade. Pappan prata inte om det alls. Ingen fråga hur jag mådde. Just då saknade jag mamma och pappa.

Nu mår jag bättre.
Jag vet att det inte var mitt fel.
Det är alltid den bakom som måste ha koll. Han kan ju inte köra innan mig liksom!
Men det var endå bland det värsta jag varit med om!
Och här är man ju, hur kan man säga det, extra utsatt.
Man är ensam, i ett främmande land och i en bil som inte ens är sin egen....

♥ Rebecka

Kommentarer
Postat av: sanna

Hej. Jag vet hur det känns, blev själv påkörd två gånger under mitt aupair år. Ingen av gångerna var det mitt fel. Det är ju riktigt jobbigt när man inte vet alls vad man ska ta sig till. Hoppas det löser sig för dig.

2009-11-08 @ 23:53:03
URL: http://simfot.blogg.se/
Postat av: Emma

men gumman då <3

2009-11-09 @ 10:49:54
URL: http://compostgirl.blogg.se/
Postat av: sanna

För mig löste det sig bra, första gången så var jag riktigt orolig för jag hade bara varit i familjen knappt en månad och jag visste inte alls hur man ska göra om man råkar ut för en olycka. Inge direkt stora skador, men det blev strul för jag visste inte att man ska ringa polisen för att rapportera och tanten som körde in i mig försökte lura oss sedan och sånt men det löste sig. Andra gången blev det mer skador på bilen men då visste jag ju vad jag skulle göra och ringde polisen direkt, dom skrev en rapport och allt löste sig. Mina värdföräldrar var jättesnäll och sa på en gång att dom aldrig skulle låta mig betala och att dom vet att det inte var mitt fel och så. Det var jätteskönt att höra för dom har ju rätten att ta ut en deductible. Ja Adam var ett av värdbarnen, hade två pojkar på 10 och 6 så Adam var äldst. Riktigt roliga barn, visst kunde det bli livat ibland men dom var så härlig och rolig. Hur gamla är dina? Hur länge har du varit där?

2009-11-09 @ 15:48:25
URL: http://simfot.blogg.se/
Postat av: sanna

jag vet inte hur det funkar det där, värdföräldrarna fixade ju allt, men man brukar väl råka ut för högre premie om man går igenom försäkringen därför brukar ju folk fixa det utanför. det brukar ju va komplicerat haha.

2009-11-11 @ 16:23:54
URL: http://simfot.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

Jag och min kusin har en blogg om vägen till au pair livet som projekt arbete. vi lade nyss upp en lista med au pair bloggar och hoppas det är okej att din blogg finns med? :D

2009-11-11 @ 22:06:07
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Svar: Hej! Jag ska plugga på Raritan Valley Community College :) Var pluggar du för någonstans?

2009-11-13 @ 19:20:25
URL: http://ellijan.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

Ja det är ett roligt projektarbete :D din kompis skulle gjort det :D men ja vi båda åker efter vi slutat :) förhoppningsvis i alla fall :D

2009-11-13 @ 20:52:25
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0