Vilken dag! :-)

Underbar dag! Fint väder för en gång skull med. Vem blir inte glad av solsken?


Åkte in till stan och hade min första dag som kontaktperson. Jag jobbar ideellt i kvinnojouren. Kontaktperson är när man tar hand om en person som kommer och ska bo i skyddat boende av någon anledning. Man umgås, finns där, stöttar, visar runt och hjälper till med det praktiska. Och det var såå kul! Synd att jag inte kan berätta mera. Men jag har tystnadsplikt.


På kvällen mötte jag Danne och vi gick på bio och fika på Georges. Trevligt! Önska mig något i önskebrunnen på George. Inte för att det var en brunn precis, mer ett glas :P haha! hoppas det går i uppfyllelse. Vi såg på Brüno! Haha, har ni sett den? Knäpp film :P men det beror ju på vad man har för humor också.. jag tyckte den var rolig i alla fall.


Och vet ni va! :O jag tittade i hmm.. vad kan det ha varit.. 4 mataffärer inne i stan. INGEN hade arraksessens. Jag blir galen asså. Ska det vara så svårt :S

Någon vill inte att jag ska baka arraksbollar....




Igår började jag läsa New Jerseys körkortsteori.. 250 + sidor på engelska. Kommer att ta sin lilla tid. Går ganska segt. Men jag kommer framåt i alla fall.  Vad jag har förstått så måste man göra ett teoriprov i USA. Men har också hört att det är olika beroende på vart i USA man ska vara. Men jag tror jag behövde det. Hur är det för er andra?


Nej ni... klockan är kvart i 2 strax. Tror nog det är dags att sova. Har varit en lång dag.

♥  Rebecka


Kommentarer
Postat av: Danne

Hoppas önskan från önskeglaset slår in ^^

2009-07-14 @ 01:48:23
Postat av: Sabina

Haha vilken tur att filmen var bra ;) Nu har jag fått hem mitt personbevis så nu är det bara att få underskrifterna sen så kan jag åka till ambassaden :D Ska även skicka in internationella körkortet den här veckan, det kan väl inte spela nån roll när man gör det, det gäller ju ändå från den dagen man skriver :)

2009-07-14 @ 13:06:59
Postat av: Ida

Men snälla! :O Ska man göra teori-prov där? JAG DÖR!

2009-07-14 @ 16:05:05
URL: http://insidemyhead.blogg.se/
Postat av: Anna / Calfornia

Oj är de lika mycket jobb med att plugga som när man tar svenska körkortet? trodde det var mest repition .. men dock coolt med amerikanskt körkort B)

2009-07-14 @ 20:25:06
URL: http://californiabylagesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0