Vänner

Vad är det man oroar sig för när man åker iväg?
Att man ska ha jättestor hemlängtan?
Att man inte ska trivas med familjen?
Att man inte ska få några vänner?

Just nu tänker jag på den sista. Vänner!
Man måste ha vänner, annars kommer man aldrig klara av ett år i Usa.

Och är man "normalt social" så får man förhoppningsvis vänner som också är au-pairer och som man träffat genom möten t.ex. Fast egentligen nöjer inte jag mig med det. Låter jag kräsen då?
Jag vill ha amerikanska vänner. Riktiga amerikanska ungdomar. Vill inte ni?
Men hur ska man träffa och lära känna dem egentligen...
Vi blir ju helt plötsligt "omyndiga" och får inte gå ut på krogen där man annars brukar träffa rätt så mycket nytt folk. Är det bara att satsa på att knyta kontakter när man pluggar på college?

När jag läser andra au-pair bloggar så verkar det som ni får massa av kompisar direkt när ni kommer till USA. Är det mest andra au-pairer då?

Till sist tror jag att de två sista punkterna(som jag skrev där uppe) behövs för att man lättare ska klara av punkt 1, hemlängtan! Så satsa på vänner och en riktigt bra familj så är nog risken mindre att man längtar hem så mycket att man lämnar au-pair programmet.


Jag känner också att jag varit lite seg på att uppdatera. Var i Boda borg med familjen :-)
sen var det utgång med en kompis där jag sov över.
Så har inte haft tid att skriva. Men det är ju sommar! Då ska man hitta på grejer!
Inte sitta framför datorn och häcka :P

♥ Rebecka

Kommentarer
Postat av: Lollo

Såklart man vill ha massa amerikanska kompisar, så man får öva på sin engelska på det sättet! Och uppleva det riktiga USA, göra vad de amerikanska ungdomarna gör.



College är nog ett bra ställe att skaffa vänner på, såna som troligen har samma intresse om man går samma kurs.

Men jag kommer vara 21 när jag åker, så jag kan nog träffa lite folk ute också.



(jag förstår ärligt talat inte folk som åker bort i ett år och enbart umgås med svenskar. det verkar sjukt tråkigt enligt mig. men alla är vi olika :)

2009-07-25 @ 16:33:15
Postat av: Emilie

Jag har alltid vart lite av en brevvänmänniska och har på så sätt lärt känna folk från hela världen. Det finns en hemsida som heter penpalsnow.com där kan man hitta folk från alla världens hörn, alla åldrar, och man väljer själv vilket land man vill kolla annonser ifrån. Självklart är det inte bara brev utan också mail och msn. I alla fall, kanske bara ett litet förlag men jag har redan bestämt träff med tre amerikanska tjejer som jag skrivit till i flera år och de är mina nära vänner - även om jag inte träffat dem på riktigt.



Alltid nått kanske? :)



Men jag håller med, jag vill också träffa amerikanska ungdomar. Kanske de där 6 creditsen kan bidra lite?



/Emilie

2009-07-25 @ 17:29:45
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Maria

tack tack!:) det har du rätt i:) men ska du åka med CC med..? och just det där med omyndiga..har jag med tänkt på..det har väl högre ålder!?:O haha:D

2009-07-26 @ 12:58:35
URL: http://lifeasbillyknowit.blogg.se/
Postat av: Anna / Calfornia

Jag är med på samma takter, jag vill också hänge med riktiga amerikanare, svenskar finns de gott om här hemma! Inte så att jag inte alls vill träffa ándra svenska au pairer där men jag ska jobba på att ta kontakt med amerikanare också. Kanske ngn släkting i familjen som är jämngammal eller ngt av värdbarnens kompisars syskon.. haha jag ska verkligen försöka :P :)

2009-07-28 @ 19:22:40
URL: http://californiabylagesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0