Upp upp och iväg!

Imorgon åker jag till Bulgarien, Sunny Beach, med min familj en vecka :D woho
alltså är det bara 18 dagar kvar i Sverige! Tänka sig vad tiden går fort.  

Jag fattar nog inte riktigt att det bara är, efter Bulgarien,18 dagar kvar i Sverige. Sen ska jag lämna allt det här och åka till ett främmande land, till nya människor, nya platser, ny kultur och annat språk. Kommer jag att klara av det? Känns som jag har så mycket kvar att göra innan jag kan åka. Men egentligen har jag inte det. Inga måsten i alla fall. Jag är Redo! Jo, faktiskt. När jag tänker på det. Riktigt ordentligt. Då är jag redo. Jag vill iväg. Det vill jag. Jag längtar så! Det här är min utmaning, mitt äventyr och det är vad jag vill göra med mitt liv. Och då ska jag göra det. Då ska jag det!

Har redan börjat att titta igenom min garderob. Bläddrat med galgarna fram och tillbaka som i en bok som man inte kommer nån vart i... fast på samma sidor. Har så mycket kläder. Kan inte bestäma vad som ska bort och vad som ska vara kvar. Jag är fast. Men alltid när man t.ex. ska ut och då ska välja vad man ska ha på sig så lyckas man aldrig hitta något och klagar alltid på hur lite kläder man har. Men man har massa! Är vi inte lite knäppa egentligen? Eller så är det bara jag, haha! Har kastat några plagg som jag vet att jag inte kommer ta med mig till USA, Och, som jag absolut inte kommer att använda när jag kommer hem sen. Det här blir ju värsta storstädningen! Känns som jag börjar få lite ordning på mina grejer i mitt rum nu!

När jag kommer hem från Bulgarien så är resväskorna lediga så då kan jag börja packa. Ska blir riktigt kul. Eller ah, det kanske jag bara tycker nu. haha! sen kanske jag kommer sitta på mitt rum och svära för jag inte får igen resväskan eller för jag har svårt att bestäma mig vad jag ska ha med mig.

Fast det ska jag inte tänka på just nu. Först på tur är Bulgarien! och det ska bli så kul! Även om jag hatar att flyga! Och på tal om att flyga. Hur ska jag klara av att flyga till Nyc helt själv? Får ont i magen bara jag tänker på det. Tur att jag förhoppningsvis hamnar bredvid några andra au-pairer som åker samtidigt från Arlanda. De får hålla mig i handen och lugna ner mig när jag börjar hyperventilera. Okej då. Så illa är det inte :P

Ida som kommer bo nära mig i NJ åkte nu i måndags.
Har inte hört något från dig. Hoppas resan gick bra!
Snart är jag också där! Vi ses då :D




Nu ska jag sova. Jag kommer inte kunna blogga något när jag är i Bulgarien. Eller det skulle jag säkert kunna. Men så beroende är jag inte.
Kan klara mig utan bloggen och datorn en vecka( men det är på gränsen :P ) Och ni kan säkert klara er utan mig en vecka med. haha!

Ha det bra allesammans!

♥ Rebecka

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad skönt! Hoppas du får en trevlig semester :)

2009-07-29 @ 09:52:55
URL: http://myaupairdream.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag vet inte om du måste göra det. Jag måste det för min värdfamiljs försäkring kräver det. Men fråga din värdfamilj dom borde veta. Nu är det inte långt kvar! Vi måste ses när du kommer :)

2009-07-31 @ 17:03:43
URL: http://juliasresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0