Tv program

Jag sitter här och känner mig lite halvhängig.
Har haft en riktig segardag idag och då äre precis så man blir! seg!
Känner egentligen inte för att skriva...
men kom att tänka på en sak.

Jag följer ett par program här hemma som jag absolut inte vill missa när jag åker till USA.
Om man tar Desperate housewifes som exempel så har det uppehåll nu, och säker i USA med. Då borde vi vara på samma ställe när det börjar?
och Greys Anatomy, och Ugly Betty.. ååh

Går jag in på internet och läser verkar det som att Desperate Housewifes börjar 27 september,
Greys Anatomy den 24 september och Ugly Betty den 9 oktober.
Stämmer det så blir jag väldigt glad :-)
Sen måste det ju börja där det slutade här i Sverige också..
Så man inte märker när man sitter där att, oj jag har nog missat ett par avsnitt.



Känns egentligen som en skitsak som inte borde betyda så mycket.
Ni sitter säkert där hemma och skrattar åt mig nu. HAHA
det får ni göra, det är okej!
Men saken är den att småsaker som den här är sådana saker som helt plötsligt kan kännas ganska stora. Skulle jag ha kvar mina program så skulle jag ha kvar en liten del av mig och mitt liv från Sverige. Och en liten bit av, Trygghet!

♥ Rebecka

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har också kollat upp det.. Man kan ju inte bara missa de programmen! Men vi ska vara på samma ställe, enligt vad jag har förstått :)

2009-07-20 @ 09:54:09
URL: http://miio.devote.se
Postat av: Lollo

I USA kan du ju kolla på serierna på nätet helt gratis, på tvkanalernas hemsidor. Så det ska nog inte vara några problem att följa det :P

2009-07-20 @ 10:21:21
Postat av: Anna

haha jag har också funderat över det :P

2009-07-20 @ 13:46:08
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Tack så mycket! Jag hoppas på det bästa i alla fall! Hur går det för dig, har du familj eller så, jag har inte riktigt fattat det, haha.

2009-07-20 @ 23:30:33
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Emilie

Tack för kommentaren :)



Jag tycker det här med tv serier "make:ar sense". Man behöver ju få in lite i sin vardag. Man är ju trots allt mänsklig och har haft ett liv innan Au Pair livet också :) Har bara settUgly betty på sån där DVD men den är jätte bra :) Vilken säsong är det som går nu?



Vad grymt av dig att klara körkortet på två månader :) Jag har extremt dålig koncentrationsförmåga men tror aldrig jag haft så bra som när det kommer till just körkortet. Det SKA i min hand :P Men det har ändå tagit typ ett halvår för sista terminen i skolan var bland de värsta i mitt liv. Det finns tydligen en gräns över hur mycket man kan lära sig :P Nej men det var tufft.



Halkbanan gjorde jag förra månaden och det gick bra, för en katastroftänkare som jag. Bara det att jag kände hela tiden att jag inte var redo. att de kommer kasta ut mig och säga att mina kunskaper inte är tillräckliga (dumheter jag kan ju hantera en bil mer än väl! Sånna som blir utslängda är typ sånna som inte vet vad en koppling är - och det hade HÄNT, sa läraren) och varje gång det var min tur (när den före mig körde) så skakade mitt ben! Det gick inte att sluta! Och en gång så mycket att det blev motorstopp innan jag skulle dra iväg. Jag var extremt rädd för detta men kan inte sluta tänka på om samma sak kommer hända på uppkörningen. Men intalar man sig själv att man kan så går det ju lättare :)



Uppkörning och teori är bokat. Det är ett tag kvar men samtidigt så går tiden snabbt så det är ju att sätta igång extremt på allvar nu, som du sa, måldatum :)



Tack så mycket för lyckoönskningarna. :) Hoppas det går bra i USA, det är snart du åker, va?

2009-07-21 @ 10:04:29
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tack för din kommentar!! Håller verkligen med om va du säger..men tror min dröm är för stark, men vet inte riktigt, många frågar mig om jag skiter i de om ja inte kommer dit..men ja är inte beredd att strunta i det helt för det, utan jag ska nog vänta lite och är det omöjligt så öppnar jag upp tror jag!! Det finns verkligen många fina platser i USA som du säger, men CA står varmt om hjärtat..hehe! Tack igen:)

2009-07-21 @ 23:05:10
URL: http://pilly.blogg.se/
Postat av: Lina

Nej. det slutade på samma ställe då det var säsongsavslutning på båda ställen. Så för greys anatomy såbörjar säsong 6. För ugly Betty säsong 4. Och så likadant för resten. som tex säsong 6för medium och säsong 4 för brothers and sisters. Så du missar nog inget. Dock beror det ju på när det sänd beroende på vart du bor, för bor man på östkusten så sänds det klockan 9. 8 i central time och 7 på västkusten. osv.

2009-07-23 @ 13:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0