Presenter

Är det ett Måste att köpa presenter till värdfamiljen?
Svar: Nej

Man måste inte köpa presenter till familjen men nästan alla gör det. Det är en trevlig gest  och ett sätt att välkomna varandra inför det kommande året. Och vem tycker inte att det är roligt att ge presenter? Jag tycker det i alla fall, att se deras glada ansikten när de öppnar presenterna. Och man känner Glädje. Att kanske genom presenterna visa något som är typiskt för sitt hemland, att dela med sig.

Sen har jag alltid tänkt, vad pinsamt det skulle vara om jag inte hade köpt något och de har köpt något till mig. Jättepinsamt. Jag har skaffat presenter, det känns lite bättre så. Det gör inget om jag inte skulle få något av dem. Jag får något av dem i vilket fall som helst, de välkomnar mig i familjen. Det är väl något jättestort?

Jag vet hur svårt det kan vara att komma på vad man ska ge för presenter till familjen. Och sen beror det på vad man kommer ha för barn och vilka åldrar och vad föräldrarna har för intresse. Jag skulle tycka att det var jätteroligt och vi alla kunde skriva ner tips på presenter man kan köpa till familjen. Kanske även vad ni själva köpt? Vad som är typiskt svenskt och hur mycket det är rimligt att köpa presenter för? Man vill ju inte verka snål, men inte heller köpa dyra presenter för hur mycket pengar som helst. Ni förstår säkert hur jag tänker.

Jag vill passa på att tacka min mamma för den kanonbra idén hon gav mig. Den var verkligen jättebra idé på presenter. I alla fall till min familj. Jag kan inte skriva här vad det är för jag vet att min familj läser. Är det någon som undrar så får ni fråga :D

♥ Rebecka

Kommentarer
Postat av: lina

Hej. Undrar vad du köpte till din värdfamilj. Har tänkt rätt mycket på vad man ska köpa. Så det kan vara kul att höra lite fler exempel.

2009-07-27 @ 17:11:44
URL: http://breakaway.devote.se
Postat av: Caroline

nu blev jag jättenyfiken på vad det var för present!? håller själv på att funderavad jag ska köpa till min haha

2009-07-27 @ 20:00:33
URL: http://rockmi.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har köpt en pippibok, pippis målarbok och träskor till lilla tjejen o sen iitalla ljusstakar till mamman :)

2009-07-27 @ 21:49:05
Postat av: Anna / Calfornia

Hej! Jag har köpt en orrefors skål, storlek lagom- ganska liten, kosta 200 kr på Servera de hade ngt erbjudande, orrefors och costa bode m.m, dvs svenskt glas är väl eftertraktat där :) Sen till pojken som är 13 år har ja köpt en Zlatantröja, dels för han gillar fotboll och så är jag ju från Malmö som Zlatan :P Flickan, 16 år, ska få ett smycke. Mamman gilla läkerol så ska köpa med lite såndana med :P vill gärna veta vad du köpt eller ska köpa :P :)

2009-07-28 @ 19:19:07
URL: http://californiabylagesson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh vad smarta presenter! Blir säkert mycket uppskattat!



Jag ska till en ganska sportig familj och jag e själv sportig så jag har köpt vars ett sverige fotbollsuniform set med Zlatan till killarna jag ska ta hand om haha

2009-07-28 @ 22:56:42
URL: http://rockmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0