Månadens Bok - Juli 2009

För er som inte vet så är jag lite av en läslus.
Fick ideén att dela med mig lite av de bra böckerna som jag stöter på.
Börjar därför med Månadens Bok

Nu gäller det bara att se till att jag läser nåt nytt varje månad med :-)


De här två månadens böcker är skrivna av Katarina Von Bredow.
Katarina Von Bredow har blivit utsedd till Sveriges mest kända ungdomsförfattare.
Har ni inte läst hennes böcker så gör det NU. De är lättlästa böcker som inte kräver så mycket tankeverksamhet - precis sådana som jag gillar. Bara läsa och njuta. 

Det här är två av hennes böcker. Men jag gillar ALLA. En ny bok kommer ut i September som jag verkligen vill läsa. Handlar bland annat om en tjej som får mer än bara vänskapliga känslor för sin bästa kompis pojkvän, och han för henne! Alla böcker som hon skriver om handlar om kärlek och många handlar om förbjuden kärlek. Jättespännande. Synd bara att jag inte kommer kunna läsa den när den kommer ut....

 
Syskonkärlek

Amanda älskar sin bror Ludvig och med tiden upptäcker hon att han känner detsamma för henne. De dras till varandra allt mer och till slut kan de inte stå emot längre utan inleder ett förhållande.
En bok om kärlek och lust, men också en fråga om vad som är rätt och fel.
Vem bestämmer över andras lycka?


Som om ingenting

På skrivarkursen träffar nittonåriga Elin Paul. De finner en alldeles speciell samhörighet och Elin känner att det börjar utvecklas något mer mellan dem. Sakta går det upp för henne att hon är kär. Allvarligt kär. Men Paul är tjugofem år äldre än Elin. Och han är far till Tessan, Elins bästa kompis. Hon kämpar emot. Det får inte hända, det finns inte.
Men det händer i alla fall.


Rebecka


Kommentarer
Postat av: Ida

Men SHIT!:O De vill jag läsa. Och konstigt nog är jag verkligen tvärt emot dig(hatar dessutom att jag är det), men jag "kan" liksom inte direkt läsa. Blir uttråkad på nått märkligt vis, pallar liksom inte hålla upp boken. Men dessa två blev jag faktiskt sugen på att läsa!:O Haha, det ska mycket till faktiskt för att det ska hända, har liksom inte läst sista Harry Potter-boken än.^^



Ska dessutom plocka fram historia-boken ifrån högstadiet imorgon, för jag har fått nåt konstigt syndrom... Jag vill helt plötsligt självmant börja läsa! Nog för jag är historia-intresserad, men nu känner jag att nu kan jag inte hålla mig mer, så imorgon försvinner jag in i dåtiden bland kungar och stenåldersmänniskor. ^^

2009-07-13 @ 00:57:56
URL: http://insidemyhead.blogg.se/
Postat av: Sabina

Det är såna böcker jag gillar ;D Åh hoppas att man kan få tag på dem på Ica :P

2009-07-13 @ 09:53:13
URL: http://sabinalindstrom.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0