I brist på annat

Har varit med Emelie ikväll men hon har åkt hem. Så nu sitter jag här. All by my self.. haha nu kom jag och tänka på den där låten :P funderar på om jag ska sätta på rysaren som mamma och pappa såg på förut. Men är ensam och vill ju kunna sova ikväll! haha så tror jag skippar det.


Sitter och pratar med andra au-pairer som är i matchningprocessen. Kommer ihåg känslan att inte veta vad för slags familjer som kommer höra av sig. Det var spännande. En härlig känsla. Ganska svårt för er andra, icke au-pairer att förstå känslan. Men nu har jag redan en familj. Men undrar fortfarande vilka fler familjer som skulle ha hört av sig. Man är väl nyfiken :P

Vad är viktigast att fråga familjen under intervjun? Jag hade fixat iordning en massa frågor som jag skulle ställa familjen. Men eftersom jag skypade med familjen gick det inte som jag tänkt :P Kan ju inte sitta och titta ner i mina papper och skriva samtidigt som de ser mig i webcamen. Skulle se lite dumt ut. haha
Hur gör ni andra?

Jag har mina intervjufrågor kvar på datorn i word. 
Vill du att jag ska skicka det till dig så säg bara till :-)


I brist på annat att göra så lägger jag ut det här You Tube klippet.
Många av er har nog redan sett det.
Men den är ju så cool. Kommentera och håll med!



♥ Rebecka

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det skulle vara kul att se dina frågor. Familjen verkar vara väldigt intresserad av mig :)

2009-07-12 @ 09:53:18
URL: http://myaupairdream.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej :-) Jag ska också åka som au pair framöver och har haft lite problem med just frågorna.. Om du vill får du jättegärna skicka dina frågor till mig så kanske jag får lite inspiration :-)



Jättefin och intressant blogg du har!!

2009-07-12 @ 15:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0