Sista veckan i Sverige

Jag är så dåligt så dålig så dålig!!
Har inte uppdaterat på jättelänge känns det som. Och kan inte skylla på att jag inte haft tid.
För det har jag haft.
Har nog bara varit inne i någon Inte-lust-att-blogga period.

Jag hoppas det kommer bli bättre när jag kommer iväg. Nu är det 5 dagar kvar i Sverige. 5. Jag känner något konstigt pirrande i magen när jag tänker på dig. Det är blandade känslor. Jag vet inte riktigt hur jag känner egentligen. Alla frågar hur det känns. Och jag vet inte vad jag ska svara. Känner mig nästan bedövad. Känner inget. Går runt som i en bubbla. Jag har ju fattat nu att jag ska åka. Eller så är det bara vad jag tror. Man kanske inte fattar, riktigt ordentligt. Förens man är iväg? Undra hur det kommer att kännas. 
Jag lär väl få veta det snart. Det närmar sig. Nu är det läskigt nära.

Jag har varit inne i stan och växlat pengar. Haha min lillebror sa att det såg ut som leksakspengar. :P och Ja, det kanske det gjorde också. Haha!  Nu är det klart i alla fall. Funderade på att växla på Arlanda först men tänkte att det är nog ganska skönt och ha sådana saker gjorda.
När jag var inne så köpte mamma en mapp åt mig också. En med plastfickor i. Så nu har jag satt in alla viktiga papper där i så att jag har ordning. Jättebra. Tack mamma<3

Jag har fixat med lite små grejer. Har en oöppnad linsvätska. Haha. Så jag slipper leta efter det direkt när jag kommer. Och mitt internationella körkort borde komma imorgon. Eller jag hoppas det i alla fall. Måste ha det fredag senast. 3 dagar kvar. Får jag det inte på torsdag så måste jag ringa!

Jag har också beställt 100 digitalbilder som ska framkallas. De borde med komma imorgon. Jag har tänkt att ta med några till USA och visa för familjen :-)



I lördags kom mormor och morfar och min moster och hennes familj hit. Vi åt och fikade och hade det trevligt. Jag kommer sakna dem jättemycket! Under middagen fick jag en present av mamma och pappa(och bror). En liten text som var utskriven från datorn som de skrivit och ramat in. Och ett halsband med ett hänge som var ett "brev" där det stod Miss You. Jag tänkte ta kort på den så lägger jag upp bild imorgon så ni får se. Den var jättefin och jag kommer att ha på mig den i USA. Då är de nära mig. Eller närmare i alla fall :-)

Jag tänker alltid på hur det här är för mig och känns för mig.
Men för personerna runt omkring mig då?
Mina föräldrar. Hur kommer de klara att deras enda dotter reser iväg så långt bort ifrån dem?
Hur kommer min bror att ta det. Han säger att det kommer att bli skönt och att han inte kommer att sakna mig. Bullshit. Han kommer sakna mig, jag vet det!
Och jag kommer att sakna dem allihop något enormt.
Avskedet på Arlanda kommer att bli hemskt!


♥ Rebecka

Kommentarer
Postat av: Anna

gud vad roligt att du snart ska åka, ändå spannande ju!! jag har också funderat på det med hur alla ens vänner, familj, syskon egentligen reagerar på allt. Det är ändå länge som man ska vara iväg.. Det återstår väl helt enkelt bara att se^^ :)

2009-08-19 @ 13:03:52
URL: http://tredjemaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0