Day 2

Idag vaknade jag upp tidigt. Klockan 7.15. Sov bra i mina sköna stora säng :-) Jag satt lite vid datorn och checkade mejl sen tog jag en dusch och gjorde iordning mig. 8.30 gick jag ner och de höll på att göra pannkakor med blåbär och pappan skulle precis ge sig av till jobbet. Pannkakorna smakade väldigt annorlunda och var inte alls lika goda som svenska men det var lite annat i dem, som inte vanligt mjöl utan typ rismjöl och något mera.

Jag smakade en pannkaka, tog en banan och lite smoothie som mamman gjorde. Den var gjord på banan, avokado och spenat tror jag. Men inte säker. Kommer inte riktigt ihåg. Min hjärna har slutat fungera idag - Såååå mycket nytt.

Min counselor kom och jag fick en hel bunt med papper. Massa till olika college men även lite rabattkuponger, clusterlista och information om kommande au-pair möte. Hon var jättetrevlig :-)

Efter det pyssla vi lite. Scrapbooking! Jag älskar det! Vi gjorde bara lite halvvägs sen skulle vi åka till affären samt göra lite ärenden. Åkte till en organisk mataffär. Väldigt speciel men väldigt rolig att titta runt i. Vi åt lunch där med och jag åt en tortilla med bönor och majs. Den var god men mamma och pappa ni skulle nog inte gilla den :P men jag tycker ju om bönor :D

Sen åkte vi till en bokaffär där jag var med barnen medan mamman gjorde några ärenden. Här i USA är det stenhård koll på barnen hela tiden. Inte alltid det lättaste när barn är som de är och kan springa iväg rätt som det är. Jag har bara två att hålla ordning på i alla fall så det ska jag klara av! Tycker synd om tjejen på orientation som kommer ha 5 barn...

Efter det åkte vi till en farm och köpte ägg! Får se hur många gånger ja får i uppgift att åka till mataffären - bokhandeln och farmen. Lär nog bli ganska mycket.

Vet ni att i bokaffären här kan man sätte sig i en soffa och läsa en bok som om man vore i ett bibliotek. Coolt va? I Sverige om någon såg oss läsa en bok i en bokhandel så skulle de säga åt oss att köpa den.

Vi åkte hem och jag och pojken skulle sätta upp badmintonnätet. Jag köpte ju badminton till honom i födelsedagspresent. I alla fall. Vi gick ut och började. Höll på länge. Det funka inte. Han blev inte tjurig för att det inte funkade utan han skratta bara åt hur korkade vi båda två var.. så det var skönt. Jag frågade om de inte var några pinnar till. Men nej han tog med allt ut som var i. Vi försökte lite till. Nej. Det funka inte :P Då kom ja på att det fanns ett litet fack bakom badmintonförpackningen. Där är det pinnar! Han hämta det och JAVISST nu  funkade det. Guu så glada vi blev. Haha. Kan man va mer korkade än vi var då? men vi fick oss ett gott skratt. Dock fick vi inte ner pinnarna ordentligt så nu på kvällen såg vi att det hade ramlat. Vi får sätta upp det imorgon igen.

Pojken lagade mat med nya förklädet. Mästerkocken ^^ Det blev ris och kyckling med sojasås och bönstjälkar och morötter och lite potatis till. Gott :) Och han var så stolt över det. Så gulligt.

Jag har hjälpt till att städa köket lite. Ibland vet jag inte riktigt vad jag ska göra, vart jag ska ta vägen och så. Speciellt nu i början. Jag antar att det blir bättre sen. Jag vill göra något för jag känner mig så dålig om jag bara står och tittar på.

Nu sover barnen i alla fall. Jag har suttit och läst om massa college och pappret med information om hur lite i huset fungerar. Hunden kom till mig och låg i mitt knä när jag läste. Jag gillar hunden och den verkar gilla mig :-)

Nu har jag precis läst massa bloggar. Låg lite efter för har inte riktigt haft tid. Ska nog göra iordning mig och sova snart. Måste prata lite med mamman först. Bland annat få reda på hur jag stänger fönstret i mitt rum :P haha

♥ Rebecka

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh, så avundsjuk jag är att du kommit iväg och är i en familj nu.

2009-08-29 @ 10:17:06
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad roligt att allting går så bra :) Ungefär vart någonstans var det du bor? :)

2009-08-29 @ 11:31:06
URL: http://tredjemaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0