:D

O herregud. Om 1h ca åker jag buss till flygplatsen där familjen kommer och hämtar upp mig med bil!! Bara 1h kvar av lektionen sen lämnar alla 200 au-pairer Orientation för att åka till sina familjer. Man kan känna nervositeten i luften. Alla är nervösa. Jag är nervös. Ingen vet direkt vad som väntar. Snart får vi reda på det.  Jag har precis ätit lunch, någon gulasch gryta tror jag. I tisdags hade vi lektioner hela dagen lång till 7 på kvällen. Lunch, tacobuffé och middag pizza buffé. Gott! Vi hade en paus på 2h efter lunch så jag och Sabina tog en promenad ner till Stamford Mall. Vi gick också förbi ett munkställe och köpte varsin munk. Efter 7 på kvällen gick vi till Target (jättestor alltiallo affär i usa) och jag köpte ett dubbel - pack mascara. För 40kr :O billigt.


Onsdag morgon kom. Utbildning igen! Lunch var kyckling och ris... sisodär.. så jag och Sabina delade på en plastmugg snabbnudlar man kunde fixa iordning själv. Haha

Utbildningen höll på till klockan 5 och halv 6 gick vi på bussen som skulle ta oss till Nyc! Woho. Först tog det ca en timme in till stan och då åt vi vår macka som vi fick, kycklingmacka och sen fick vi en chipspåse (såklart!) haha och 3 kakor.


Nyc var grymt! Vi gick till Top of the rock(rockafella center) och vilken utsikt :O tappa andan utsikt. Haha. Och hissen upp gick jättefort, fick lock för öronen och neråt kittlade det i magen till och med! Det var 68 våningar högt! Man såg över hela Nyc. Inga bilder gör rättvisa till hur det såg ut. Efter det åkte vi till lite andra ställen. Bla. Times Square! Ja, ni vet ju typ hur det ser ut där, man ser det på tv hela tiden!! Det var väldigt stort, väldigt mycket folk, väldigt mycket bilar och man blev lite förvirrad för man visste inte vad man skulle titta på!


Nu kan jag inte skriva mera. Måste stänga av för den sista timmen av utbildningen sen kommer jag inte ha tid att uppdatera.

Ska åka snart:O

♥ Rebecka


Kommentarer
Postat av: Sofie

Lycka till! :)

2009-08-27 @ 20:58:39
URL: http://sofieavpersson.blogg.se/
Postat av: Lollo

Gosh, jag blir helt nervös och uppspelt av att läsa..!

Hoppas det går bra och du hittar familjen ;)

2009-08-27 @ 21:06:16
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0