3 dagen

Idag är det lördag och alla är lediga och hemma. Vissa lördagar kommer jag att jobba men nu jobbar jag inte än. De tre första dagarna är till för man ska lära känna familjen och komma in i allting litegrann.

Vi åkte till ett ställe och åt frukost sen vidare till en privat doktor. Det tog ganska långt tid och gud vad trött jag var. Man blir extra trött när man åker bil också. I alla fall jag!  Efter det åkte vi hem och vilade lite. Sen åkte pappan och pojken och fiskade utan någon vidare tur och jag och mamman och dottern åkte till Target och Michaels. Challe om du läser det här, du skulle älska Michaels de har massa pyssel och scrapbooking och jag köpte en scrapbookingbok och tre trästämplar ( på rean för 8kr styck )

Efter det åkte vi hem och åt taco. Annorlunda mot hemma, ingen gurka, majs, paprika eller sås. Och sen hade de en bönröra till. Men tacokryddan var densamma så det var gott i alla fall ^^

Sen på kvällen nu har jag inte gjort så jättemycket. Jag gick på en promenad, en kort tillsammans med hunden. Men det finns inga lampor på kvällen så man såg nästan ingenting och sen finns det inte många trottoarer så det var lite synd.



Imorgon är det söndag och jag ska till Nyc :D En annan au-pair som jag inte känner hämtar upp mig vid 9.20 och sen skulle vi hämta upp några andra och sen åka till tågstationen för att åka vidare till New York. I nyc ska vi först titta runt lite och sen gå till en titanic utställning. Vet inte riktigt hur det kommer att vara men de ska tydligen ha byggt upp allt som det såg ut inuti den riktiga titanic och så får man en biljett där det står ett namn på (någon som var på titanic ) och sen när man kommer till slutet så ser man på en vägg och man överlevde eller dog. Låter riktigt spännande. Och den där Titanic grejen är vårt cluster möte för augusti månad. Så det kommer vara många au-pairer där. Jag ska passa på att prata med min counselor då om en utbilndning som jag vill anmäla mig till :-)

Efter det ska vi äta och sen vet jag inte hur länge vi stannar i nyc. När man väl har betalat för en tågbiljett dit så kan man lika gärna passa på att vara där hela dagen.

Medan jag är där så åker familjen och hälsar på farmor och farfar. Lite synd att jag missar det. Hade velat träffa dem. Men det får bli en annan gång!

Längtar tills imorgon!!!

♥ Rebecka

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad spännande att få åka till nyc och sådär :) det med titanic också :)

2009-08-30 @ 12:09:09
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Emma

vad roligt det låter :)

2009-08-30 @ 12:37:35
URL: http://compostgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0