2 weeks left

Ja ni ser rubriken! Nu är det exakt 2 veckor kvar i Sverige!
14 dagar, 336 timmar. Jag kan inte fatta det!

Jag är ett riktigt Matfreak, när jag ätit klart middagen börjar jag planera för morgondagen och får jag som jag vill så har jag maten flera veckor fram planerad :P haha
Jag satte mig ner idag och skulle skriva matlista på vad jag vill äta de sista 14 dagarna här i Sverige. Skulla skriva ner mina favoriter. Och matlistan räckte inte ens till! :O O herregud. Nu är det nära!

Jag ska in till stan och växla pengar och inhandla lite grejer nu i veckan.
Ska in till 3 och prata om min mobil och hur det funkar utomlands.
Och lämna mina böcker på biblioteket.
Det blir  första gången jag lämnar tillbaka utan att låna några nya böcker :O haha
Sen ska jag ut på krogen med en kompis på fredag med och lite släkt kommer till mig på lördag. 

Och ikväll beställde jag en kamera som borde komma inom några dagar :-) weeii

Men det jag ville ha fram är det att dagarna kommer att gå så himla fort. När man har saker inplanerat så springer tiden bara iväg.  Och när jag sitter här hemma, framför min dator, så känns det som att jag inte ska sitta här. Jag ska iväg, göra saker, träffa personer och allt sånt. För jag kommer kunna sitta massa vid datorn i USA sen.
Får nästan ångest. Är det någon som känner igen sig?

Det har blivit lite strul med min försäkring nu med. Mamma och pappa pratade med vårat försäkringsbolag och vi valde att ta en extraförsäkring genom dem. Sen fick jag Peters mejl om vilka som åker samtidigt som mig och där stod det lite mer om försäkring. Och som jag fattade där så täcker grundförsäkringen allt. Så då är det helt onödigt och ta en likadan försäkring här hemma och betala massa pengar. Men jag vet inte om jag fattat rätt. Det där med försäkringar var himla krångligt. Får ta och ringa till Skandinaviska och prata med dem. Är nog lättast så.

Oh det är så mycket att hålla ordning på och fixa med.
Jag vill inte glömma något! Missa något! Herregud.
Jag är nog lite stressad...

Rebecka

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jo, Skandinaviska Institutet har, till skillnad från CC och STS, en grundförsäkring som täcker allting. Om man köper tilläggsförsäkring hos Skandinaviska, så gör den inte så mycket, den gäller den sista 13e månaden tror jag bara.



Men nu är det ju du som är på väg att åka, och jag är ganska långt ifrån :P jag har bara läst sönder all info...

2009-08-09 @ 22:41:41
Postat av: Caroline

Själv sitter man här med bara en vecka kvar i Sverige, tiden bara rusar iväg!

2009-08-10 @ 01:06:48
URL: http://rockmi.blogg.se/
Postat av: Trees

Hej:D Jag blir så glad när jag läser din blogg när du är så glad inför resan! Jag ska iväg om exakt 3 veckor, fast till England! herregud vad kul men vad mycket det är att göra! Kommer följa dig där borta sedan ;) Lite kul att vi åker såpass samtidigt!

2009-08-10 @ 09:34:00
URL: http://mangofisk.se
Postat av: mormor

hej rebecka det skall bli roligt att få träffa dig innan du åker har pratat med challe dom kommer också vi syns snart

2009-08-11 @ 14:07:20
Postat av: Linda

Försäkringar är knepigt, speciellt när de gäller i USA. När jag pluggade där var jag heltäckt av min svenska försäkring men universitetet krävde att man skulle ha en speciell försäkring för att få "enrolla" sig. Jaja, ha en jättetrevlig resa nu :)

2009-08-11 @ 14:40:59
URL: http://www.billiga-forsakringar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0